30 de juliol, 2007

Castells a l'ombra.

Castells a un minut escàs de casa, posar-me en alguna pinya després de massa temps i la clàssica de vuit dels Xiquets de protagonista... Què més se li pot demanar a un matí de diumenge de Festa Major? Potser, com esmentava a l'entrada anterior, més gent a plaça per a garantir la pervivència de la diada... El cas és que, com passa a moltes places sobretot de pobles petits (potser a massa places), el número de castellers i el número de públic devia ser gairebé el mateix: Els afeccionats del poble, familiars dels castellers de les dues colles i algun estranger despistat amb cara de no entendre massa el que passava.

És clar que La Riera no és Valls, ni Vilafranca, ni Tarragona; ni Santa Margarida Santa Úrsula, Sant Fèlix o Sant Magí o Santa Tecla; ni tampoc la nostra diada de festa major té el mateix renom ni la mateixa història que d'altres llocs que, per tamany i geografia, ens són més propers (penso en El Catllar, per exemple), però veure la plaça només mig plena i l'altra mitja (la de Sol, com als toros) ben buida, em sap greu. El compromís de les dues colles hi va ser, però el públic justejava.

Els Xiquets em van agradar. Com sempre, van venir a La Riera a fer-hi un bon paper i no a fer una sortida de costellada. Un tres de vuit gairebé perfecte; un quatre d'aquells que alguns en diuen, amb una perífrasi una mica "perillosa", que "fan afició" i un dos de set amb el folre a terra que seguríssim que per Sant Magí (demà passat com qui diu) pot fer-se dalt de la pinya. Els vaig veure bé però, també com sempre, un pèl curts de gent: A la pinyes del tres i del quatre algun cordonet més no els hauria pas sobrat i això que els d'Altafulla s'hi van acostar.

I els castellers d'Altafulla van patir la indecisió d'una canalla una mica massa gran. El quatre de sis amb el pilar inicial semblava que els donés ànims de cara a la resta de la diada, però el dos de sis desmuntat va ser massa bellugadís i, amb seny, la canalla va decidir fer-se enrere. Un tres de sis i dos intents desmuntats de quatre de sis van completar la diada.

Vejam si ara hi ha sort i la diada castellera a La Riera té continuïtat. Pel que vaig esbrinar ahir, sembla que la Colla Joves vindrà per l'altre dia de festa gran: Santa Creu, el 14 de setembre. Si això es confirma, el que no veig gens clar és que, vist el que vam veure pel que fa a poder de convocatòria, La Riera pugui mantenir dues diades castelleres l'any.

1 comentari:

Anònim ha dit...

ep jordi, ja vaig dir-te a plaça que el teu blog em va ser de molta utiltat a singapur, no vaig cometar-te però, (i crec que el meu no és un cas aïllat) que el teu blog juntament amb el web de la colla encapaçala la meva llista de "favoritos". Màgnífic el trevall que estàs fent, segueix així i tant de bo poguem fer-la petar en alguna altra plaça que la de la riera (amb ombra o sense sempre especial per qualsevol matalasser) a reveure!!